Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

biuro@rewitwirtualnebiura.pl +48 58 558 47 20

Jak działa księgowość internetowa?

 

Chociaż księgowość internetowa z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem, dla wiele osób wciąż jest to zagadkowy temat. Nowocześni przedsiębiorcy zastanawiają się jednak, czy taka księgowość jest wystarczająca, czy warto z niej skorzystać i jakie niesie ze sobą korzyści. Na te i inne pytania postaramy się pokrótce odpowiedzieć.

Na rynku jest dostępna szeroka gama platform, które oferują obsługę księgową online.

Najważniejszą różnicą pomiędzy księgowością „tradycyjną” a prezentowaną internetową jest przepływ dokumentów - nie odbywa się on na tradycyjnych zasadach (poczta, dostarczenie papierowych dokumentów), lecz wysyła się drogą elektroniczną. W zależności od wyboru klienta oraz możliwości systemu skanowanie dokumentów odbywa się w bezpośrednim połączeniu z programem lub też skany są wysyłane przez email. Skanowanie do programu, który jest bezpośrednio połączony z księgowością lub umożliwia import danych znacznie ułatwia prace księgowe i je przyspiesza - nie ma wtedy konieczności żmudnego przepisywania danych, czy ich ciągłego skanowania. To świetne rozwiązanie dla zarówno małych, jak i średnich firm, które eliminuje konieczność zatrudnienia księgowego, ułatwia współpracę z zewnętrznym biurem rachunkowym, które jest tańszym i bardziej elastycznym rozwiązaniem. Oszczędność czasu i pieniędzy jest sprawą oczywistą - nie da się ukryć, że dostarczanie dokumentów drogą elektroniczną jest o wiele tańszym i efektywniejszym rozwiązaniem od tradycyjnego sposobu prac księgowych (dostarczanie, „wklepywanie” dokumentów), również z punktu widzenia monitorowania rozrachunków z klientami czy wyników finansowych (dostęp online do systemu).

Warto wspomnieć również o tym, że w momencie gdy dane są przechowywane w formie elektronicznej, są o wiele bezpieczniejsze niż gdyby były przechowywane w formie papierowej (pod warunkiem prawidłowego zabezpieczenia danych oraz ich backup’u) .

Jeżeli są Państwo na etapie poszukiwań firmy, która wychodzi naprzeciw przedsiębiorcom, którzy chcą powierzyć obowiązki administracyjne profesjonalistom - zachęcamy do kontaktu.

Siedziba naszego biura w Gdańsku mieści się przy ulicy Starodworskiej (Gdańsk-Śródmieście - centralna dzielnica miasta) to właśnie ten adres otrzymuje każda firma, która z nami współpracuje w zakresie wynajmu adresu. Oferta obejmuje m.in.: przyjmowanie i skanowanie korespondencji, wystawianie faktur, wprowadzenie przelewów do banku, wsparcie administracyjne, usługi biura rachunkowego i wiele innych. Jeżeli szukają Państwo firmy, która zapewni wysoką jakość powierzonych działań, a przy tym atrakcyjną cenę to serdecznie zachęcamy do skorzystania z naszych usług.

FacebookTab
mojeubezpieczenieTab Proszę o kontakt